Tuesday, May 4, 2010

journey ke pantai timur

30April

Kami start packing barang lepas balik kerja + relax2 + makan.. Dalam pukul 7pm baru nak cari beg mana nak pakai, baju apa nak bawa.. aku mmg tak suka nak berkemas.. Kena fikir secara terperinci baju untuk pagi, petang, malam + spare untuk faiq, ijal & myself. Tak suka, tapi siapa lagi nak buat?

We started the journey in about 9.00pm. Tapi singgah2 dulu, ijal laa siap ajak makan steamboat dulu tepi pantai pontian.. Errr gedik betul la. Then belum masuk highway pun lagi, faiq da muntah dengan banyaknya.. Hurm tu yang aku tak berapa berkenan nak bawa faiq jalan.. Teruskan perjalanan sampai rumah Put dalam pukul 2am,kesian Harith cirit birit & demam. Faiq pula excited jumpa Harith sampai tak mau tido, tak faham time tu dah pulu 2am. Harith macam nak main ngn faiq tapi dia sangat2 tak bermaya.. Kesian Harith, birthday boy.

1May

Put hantar kami ke KLIA & kami check in kul 8am. Breakfast sementara tunggu boarding kul 8.40am. Ijal makan nasi lemak rm19.90 & aku cuma bernafsu tengok sandwich tuna beharga rm9.90 sebab tengok makanan lain semua macam tak sedap.

Dari check in point nak ke gate B13 punya laa jauh.. ada dalam 2km agaknya.. Feww.. Ni kalau lambat jalan silap2 boleh terlepas flight walaupun dah berada dalam KLIA.. Keutamaan diberi pada kami yang bawa children untuk masuk dlm flight dulu. Faiq kelihatan baik2 saja & dia teruja tengok kapal terbang yang di parking kat airport tu.

Faiq duduk riba dengan ijal since dia still an infant & umor 2 thn ke atas baru dapat seat.

Once dah fly, kami excited gak dapat tgk view yg cantik dari atas.. subhanallah. Kecik nya kita.. Faiq dah mula panas punggung, nak sibukkan diri dengan benda lain. Boring laa duduk saja, tapi dia agak kecut tengok mat Salleh yang duduk sebelah ujung & dia xjadi nak sibuk2. Akhirnya dalam 45minit kami pun sampai kat kuantan.. Faiq tepuk tangan bila kami kata dah sampai & dia tengok dah landing kat airport.

Then, kak umi datang dengan kereta yg kami dah book.. Saga je laa pun, but ok laa.. Tak sangka plak kak Umi ni kenal meli.. bongek punya meli aku suruh dia carikan aku kereta sewa dia kata xde contact, skali aku cari sndri, ni kak umi sah2 kawan dia.. hampess.. siap kak umi pun dapat jemputan untuk kenduri meli ni..

Kami terus pergi Suria Resort tempat penginapan wan & family since semalam.. Mereka da gerak semalam & spend a night kat situ sebab tak mau rushing.. Ok gak ada wan punya bilik ni, boleh tumpang salin baju. Kalo tak memang plan nak singgah mana2 toilet je la.

Faiq excited jumpa Aina & Aliah, daughters of wan. Heisshhh Aliah & Faiq lompat2 katil tapi Faiq main kasar bila dia smack down Aliah & ketuk kepala Aina.. huhu kesian..

Tak lama lepas tu, Zul + Ila + the kids + Susi 1 kereta pun sampai.. kami terus gerak ke rumah meli kat Kemaman.. tak sampai 10 minit pun dari Suria Resort tu.. Pic of meli.. pengantin lelaki tengah makan kat blkg..

from left: wan - yus - meli - susi - ila

zul kata: meli muka tak sabar tunggu malam. sekian.

Lepas borak2 + makan2 kitorg pun balik ke cherating untuk check in. Kitorg menginap kat The Legend Resort. Kami dapat 1 villa yg 4 bilik sederet. Nice laa.. Seaview, betul2 paling dekat ngn laut.. Ni mmg bilik untuk mmber katanya. Thanks to Azam la. Ramai giler orang time ni.. Few..

Lepas rilex2, lepas asar kami turun bawak kids mandi swimming pool & pantai.. Few bab keseronokan budak2 tak yah laa cerita.. Safi & faiq mmg ngam arr boleh jadi geng main air.

ni 1st time faiq mandi swimming pool.. few mmg dia gembira tak terhingga..

ayah & faiq

uncle zul, safi & faiq

mandi laut pula.. me,ila (zul's wife who also our degree's classmate) + sofia

tengoklah the kidss seronok2an

kantoi plak faiq tergolek dok..disaksikan oleh safi yg xmampu nak buat apa2

from left: aina, aliah, faiq, safi.. transport junior ;)

nyamannya....

Malam.. kami dinner kat kedai tepi jalan luar resort.. Not too bad laa rasa dia.. Still acceptabale tp Faiq xmo makan langsung. Badan dia pun da suam2. Meragam mengantuk + letih. Sofia pun da meragam. Argh tak boleh nak stay lama2 kena balik tidur.. Sah..faiq demam malam tu.. batuk lagi adehh..

faiq yg demam & meragam time dinner - pix badly taken by susi

2May

Demam faiq da baik sikit, Cuma dia batuk & sakit kalau batuk. Menangis. Time breakfast, dia makan banyak gak.. Tapi at the end muntah semuanya.. Then diorang semua check out kul 12 tinggal kitorg check out kul 2. Faiq nangis nak kuar bilik nak pergi main ngn kakak (safi & aina) tapi diorg sume dah balik. Mood org demam haiss.. Then kami check out kul 2, pergi jalan2 kuantan town.. hurm tak jumpa benda yg menarik, or kami tak pandai cari sebab takut nak jalan2 takut sesat tak jumpa airport. Check in pukul 6pm & faiq dah tahap maksima dia punya meragam. Tapi last2 dia tido kat airport kejap. Then kami sampai KLA kul 8pm, dinner jap sementara tunggu put datang dengan kereta ktorg. Then kami gerak balik johor n most of the time faiq tido, tapi once dia batuk dia akan bangun nanges. & dia sempat gak muntah kat RnR seremban, nased baik time berhenti dia muntah few.. Then kami selamat sampai rumah, & khabarnya wan pun singgah klinik, Aina demam juga.. Harith pula masuk wad sebab cirit birit yg melampau smpai kuar darah itu huhu.. kesian.. cepatlah sihat wahai kidss…

Ramai yg tanya apsal nak turun kl then gi kuantan, why not dari jhr drive terus naek kuantan. Well, aku da planned benda ni since last year, n this is the best laa aku rasa.

Sebab:

1.jb – kuantan – kemaman rasanya 6-7 hours drive. Aku tak sanggup nak duk lama2 dalam kereta, apa lagi faiq, for sure dia akan muntah bnyk kali. Ijal malas nak drive selama itu & aku lagi laa malas. Nanti da penat drive smpai kemaman tu, nak drive round2 nak mandi pntai da tambah penat lagi.. then esoknya nak drive lagi for 7 hours utk balik.. few kepenatan berganda.. So rasanya drive straight kat hway utk 2-3 jam ke klia takde lah penat sgt..

2. tak ada flight direct jb – kuantan.. yg ada jb-transtit kl-kuantan. Transit kat kl tu bukan takat sejam dua, tapi up to 6hours.. apejadahnya plak nak tunggu lama2.

3. tiket dia xde laa mahal sgt.. bila aku kira2 beza dalam seratus lebih kurang dgn naek kereta dari jb-kemaman. So, bek nek flight separuh jalan

4. Saje nak jumpa harith the birthday boy, dah setahun baru nak jumpa.. putt pun xpenah jumpa faiq.. Alasan terbaik untuk turun kl. ;)

SELAMAT PENGANTIN BARU KEPADA MALIYANA & ZULKHAIRI.

SELAMAT BERBAHAGIA KE AKHIR HAYAT (ni ucapan2 standard laa)

P/S SELAMAT PENGANTIN BARU GAKS UTK OFISMATE LINDA & AKIM YG MAJLISNYA SAMA DGN DATE MELI NIEH.. sorry xdtg. SELAMAT BERBAHAGIA GAKS.. :)