Thursday, May 12, 2011

H.A.P.P.Y.


10 May 2011 was the day for our MSc viva voce.
Aku, Khairiel, Deo & Wan Zul telah dijadualkan untuk present on research masing-masing.
Giliran aku yang pertama, pukul 9.00 am - 9.30 am.
Seperti aku cuba cool kan diri sendiri. Bila Dr. Zaly tanya aku dah sedia ke, aku jawab ya!
Haha confident, tapi dalam hati nervous nya.
Bila nak start je, Dr.Zaly cakap, kami tak perlu present lama2. 20 minit saja.
Sebab dia dah baca thesis kami, so tak perlu explain lagi. Cuma tekankan pada finding & analysis.
Wah itu sudah bagus, kurang sikit nervous aku.
Alhamdulillah aku bermula dengan baik, dan terus lancar hingga ke akhir presentation.
Tak lama sangat rasanya nak habiskan 20 slides tu. Aku rasa tak nervous sangat dah.
Tak menggigil2 mcm aku present subjek Global haritu.. Mungkin ni sebab present depan Dr.Zaly sorang je, ngn rakan2 presenter yg lain yang sibuk dengan persiapan terakhir sebelum giliran mereka tiba. Takat audience 3 orang, tak perlulah nervous lebih2 kot hehe..
Then question & answer session.
Lega bila Dr.Zaly cakap, " i enjoy reading your thesis".
Hah maksudnya nasib aku baik.
Then ada satu, dua soalan saja..Alhamdulillah aku boleh jawap & Dr.Zaly angguk2 puas hati.
Makin aku lega.
Lepas tu dia bagi suggestion untuk tambah satu point penting. Then aku dengan hati terbuka kata ok, saya akan buat.
Dan itu saja, selesai bahagian aku. Bila aku balik tempat duduk, aku tengok jam laptop, 9.29am.
Hah maksudnya aku sangat on time.. Alhamdulillah..
Tapi yang paling penting, research aku dah lulus!
Gembira dan sangat gembira.. Sebab research ni la yang menjadi ketakutan terbesar bagi kami, kot2 tak lulus research kena repeat lagi kan. alhamdulillah kami ber4 semua lulus dengan perlu buat beberapa pembetulan kecil.
Tak pernah rasa segembira ini..or sebenarnya selega ini.. Perasaan yang lega & yang bebas...

Happiness and balloons
pic credit to elan.typepad.com

Alhamdulillah.
Terima Kasih Allah kerana mengizinkan aku menyempurnakan tugasan ini dari mulanya.
Terima Kasih Allah kerana mengizinkan aku merasai cabarannya.
Terima Kasih Allah kerana memudahkan segala kesulitan.
Terima Kasih Allah kerana mengizinkan aku merasai perasaan gembira ini.
Alhamdulilah


No comments:

Post a Comment