Thursday, February 24, 2011

U t u s a n K e J a n n a h

Baru lepas menonton drama Utusan Ke Jannah kat tv1. Jarang aku nak stick lama2 depan tv semata-mata nak layan 1 cerita. Tapi drama ni berjaya membawa aku ke akhir cerita, & yang tak best nya aku tersebak & hampir menangis juga hehe.. Mungkin keberkesanan Zul Huzaimy yang jadi anak baik, dan juga Ahmad Tarmimi seorang yang bongkak akhirnya terkulai & menangis buat aku tersentuh. Kenapa yer. Mungkin aku ada kaitan dalam cerita tu. Mungkin.

Aku terkesan dengan ayat2 skrip drama tu, ada part yg menyedarkan aku betapa aku tak buat perkara yang betul selama ni. Drama ni menyedarkan aku.

Bukan sekali aku nak termenangis sepanjang cerita 2 jam tu, beberapa kali juga la. Aku terlalu emosi ker ataupun drama tu betul2 efisien dalam menyampaikan mesej2. Apapun, aku sukakannya. Jarang aku nak puji benda ni hurm.

Terima kasih kepada drama ni. Terima kasih kerana menyedarkan aku.
May Allah bless me and amily.

No comments:

Post a Comment